det här skulle ha blivit en facebookuppdatering men den blev spårade ur och blev ett superblogginlägg om spotify istället

MAJOR L0L på min intelligens ikväll. Satt tidigare idag och trixade med, rensade och sorterade mina spotifylistor (insåg för första gången att man kan göra mappar att samla olika slags listor i GUDVADSKÖNT för jag har ca 150 stycken*). Spotify tardade sig dock som fan av någon anledning och försvårade det hela genom att t ex att flytta listorna ett random antal steg (~3-5 what) varje gång jag försökte flytta något ett steg, varpå listorna och mapparna gärna hoppade runt och gav mig hjärtattacker genom att 'försvann' när de oönskat la sig i andra mappar och mapparna la sig i varandra osv. I ALLA FALL. Gick in senare, alldeles nyss alltså, på 'superlistan' jag använt och urskiljslöst lagt till allt bra i hela världen i mer än ett år och hade helt plötsligt bara TVÅ LÅTAR på den och hann dö typ 40 gånger i tron att jag på något magiskt sätt råkat radera de 766 andra låtarna som fanns på den förut innan jag insåg att jag sökt i den tidigare så bara de låtar som matchade sökkriterierna syntes och resten faktiskt fanns där när jag avslutade sökningen.

Fick nästan ett riktigt i-landsproblem över mig där.

*Jag har en massa listor som bara har en artist på varje så att jag kan lyssna på bara utvalda låtar utan att behöva sitta och leta upp dom varje gång jag vill lyssna på en artist (verkar säkert jätteonödigt men jag vill kunna lyssna på musik utan att sitta och bevaka den som nån jävla barnvakt och istället koncentrera mig på t ex tumblr

Btw jag vet inte om jag tagit upp det här på bloggen tidigare och inte fan orkar jag kolla upp det men facebook har blivit så jääääävla stalkigt med senaste uppdateringen att det är läskigt. Det absolut värsta är att ansiktsboken hela tiden själv uppdaterar en om vilka låtar som alla lyssnar på för tillfället. Även om man inte vill veta. Det creepar mig ut som fan. Om jag vill dela med mig av vad jag lyssnar på är det en speciell låt och inte bara nåt random och jag länkar den för i helvete manuellt. Jag känner mig bevakad. Och nu har spotify uppdaterat sig och mina facebookvänner är borta, och den 'sociala' delen måste delas igen så jag får tillbaka mina vänner i fältet till höger där de hör hemma, men jag vågar inte för då kommer spotify börja skvallra om varenda låt jag lyssnar på för alla jag känner och knappt känner och lite privatliv vill jag faktiskt ha. Och nu står det att det finns en uppdatering till spotify igen fast jag uppdaterade här om dagen och nu är jag rädd för att fullfölja den nya för tänk om den automatiskt link:ar sig till facebook igen så jag blir obönhörligt stalkad och kan inte göra nåt åt det.

Och nu kan vi snacka om i-landsproblem, the real deal, asso.

Postat av: Klumpig Katt

Eghgehh TACK! OwO Ja, vi är några stycken där ute... Man borde bilda en sekt eller nånting där vi riktigt klumpiga/klantiga kan sitta och sympatisera med varandra!

2011-10-02 @ 10:12:55
URL: http://weirdhair.blogg.se/
Postat av: Bodil

Fb talar om mycket väl vad du lyssnar på xD men det är så här det ska vara! Vi ska var superövervakade (Y) Do not like :c

2011-10-02 @ 17:54:18
URL: http://specialcat.blogg.se/
Postat av: Ninni

Man kan väl ställa in bland inställningar så att FB inte visar vad man lyssnar på? :)

2011-10-06 @ 18:33:03
URL: http://porcelainveins.blogg.se/
Postat av: Ninni

SV: Hm nu såg jag att de tagit bort "Disconnect från Facebook" som var över "Private listening" (undrar om inte det är samma sak?). Men det fanns där innan iallafall.. :/

2011-10-07 @ 23:47:07
URL: http://porcelainveins.blogg.se/
Postat av: Ninni

Alltså det var bland Spotifys egna inställningar, jag var lite otydlig men du förstod säkert ändå. :P

2011-10-07 @ 23:48:26
URL: http://porcelainveins.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0