kigurumi-store

Tänkte om det var någon som undrade något om kigurumisarna som Bodil och jag beställde. I alla fall var jag själv intresserad av att veta mer innan jag köpte min. Såatteh... Ja. Nu blir det skamlös reklam!

Vi beställde en varsin kigurumi från kigurumi-store. Båda är SS, dvs sommarmodellen, i ett tunt (och jättemysigt) frottétyg. Båda kostade 5'500 yen styck vilket är typ 430 kr. SVINBILLIGT, med andra ord. På akinaiblog kostar samma dräkt 560 kr (båda affärerna är japanska) och i den enda svenska shop jag hittat kigurumis kostar de ca 1400 kr styck (mer än vad min och Bodils kostade tillsammans efter frakt). Med frakten till Sverige inräknad kostade en kigurumi 600 kr. Kigurumisarna flygs från Tokyo till Stockholm (kan tänka mig att de kan skickar till Malmö och Göteborg också) men sen fick vi betala frakten därifrån hem till Nyköping också, vilket gick på 100 kr till (för en kigurumi). Vi behövde inte betala någon tull. Så snart vi gjort beställningen och pengarna överförts (man måste använda pay-pal för att handla från kigurumi-store) fick vi ett EMS-nr så vi kinde följa paketets resa från Japan till Sverige och alltid veta var det var, haha. Vi beställde den 4:e mars, och fick ett mail om att inom en vecka skulle Wataru, kigurumi-stores ägare, skicka iväg paketet. Den 15:e kunde vi hämta ut det på ICA, så hela leveranstiden gick på mindre än 2 veckor.

Slutligen: kigurumi-store är en väldigt seriös affär som jag verkligen rekommenderar! Att köpa en kigurumi därifrån kostar ca 700 kr med frakten inräknad, och leveranstiden är rätt kort. Ägaren är supertrevlig och skickar jättesöta mail på ganska dålig engelska, och!!!! skickar med en liten present. Bodil och jag fick en varsin jättesöt linjal på köpet, jag fick en rosa med Rilakkuma på eftersom jag köpt en Rilakkuma-kigurumi, och Bodil som köpte en Stitch-kigurumi fick en blå linjal med en söt liten fågel på. Visserligen inte Stitch, men det var rätt färg, hihi. Hur sött som helst. Och om man skickar in bilder på sig själv i kigurumin (de hamnar på owner's voice) får man rabatt nästa gång man köper nåt från kigurumi-store! \(^w^)/

Och ja, som tur är klarade kigurumi-store både jordbävningen och tsunamin i Japan ^^



Postat av: Becki

blev de 700 kr tillsammans alltså din + hennes? :3

eller var de din som kosta 700? ^w^

2011-04-11 @ 12:33:26
URL: http://beckidollz.bloggplatsen.se
Postat av: Malin :)

Tack för tipset jag vill jättegärna ha en kigurumi, så det var bra att du gjorde detta inlägget ^^

Ha det bra!^^

2011-04-28 @ 16:15:46
Postat av: Emma

ÅÅh! har velat haft en kigurumi aslänge men har inte vetat helt hur mycket det skulle kosta egentligen så, Tack så sjukt mycket!

Kan dock inte bestämma mig om jag vill ha pikachu eller rilakkuma.. ^^

höhö, nu vet mamma vad min födelsedagslista kommer bestå av mwoahaha c:<

Ha det bra!

2011-08-17 @ 05:22:18
Postat av: :) kigurumi lover

vad är det för ett typ hål i ryggen på den tredje bilden?

2011-08-17 @ 18:38:17
Postat av: sushicore

Kigurumi lover: Hur ska jag kunna svara på det där utan adress till varken hemsida eller mail? Men det är i alla fall något som är speciellt för just Rilakkuma-kigurumin. Karaktären den föreställer är en nalle som har prickigt foder och en dragkedja i ryggen. Den fyller ingen funktion påå kigurumin alltså, det är en dekoration (men den går att stänga).

2011-08-21 @ 21:10:43
URL: http://blueberrybells.blogg.se/
Postat av: My

hej!

ett tips. nu har okaeri.se som är en svensk shop som säljer olika japanksa produkter fått in fler kigurumin. Grymt bra priser jämfört med andra svenska shoppar som säljer dem till ÖVERPRIS. I like!

2011-09-29 @ 01:24:11
Postat av: Emma

Hej! Har bara en fråga.

Har ni hittat några andra webbsidor som säljer kigurumi? Jag vill ha en 'Blue Rainicorn' kigurumi (ifrån kawaiikigurumishop), men den är slutsåld, och jag hittar inte den någon annanstans! Tack!

2011-10-29 @ 17:52:03
Postat av: Anonym

Hej! har en fråga angående storleken! tänkte köpa en till min syster i julklapp hon har stl 46 och uppåt! för när jag läser så står det bara one size!

Mvh

Carolina

2011-11-17 @ 21:40:42
Postat av: sushicore

Hej Carolina! Kigurumi-store har faktiskt en sida om storleken här http://www.kigurumi-store.com/shop/?main_page=wordpress&page_id=77 (för det är just one size som gäller).

Jag har själv ingen direkt uppfattning om hur mycket 'plats' man behöver/tar upp om man är storlek 46 så jag kan inte svara på om dräkten skulle passa, men som du ser på bilderna ovanför är kigurumis extremt rymliga. Väldigt 'pösiga'/baggy jämfört med vanliga onepieces. Förutom att kolla måtten på sidan i länken kanske du helt enkelt kan leta upp lite olika bilder på folk i kigurumis på nätet och se vad du själv tror. Lycka till!

2011-11-18 @ 02:07:43
URL: http://blueberrybells.blogg.se/
Postat av: Pitchi ~ ぴっち - be yourself, be unique.

Awesome inlägg! Men jag undrar bara:

jag skulle vilja köpa en pikachu kigurumi som nu kostar 4,500 JPY alltså 402,83 svenska kronor. x'D vad kostar då frakten sedan? och sedan blir det alltså 100 kronor extra för att den ska skickas inom sverige? men det är ingen tull? :)

2012-01-01 @ 13:36:54
URL: http://pitchi.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej !! jag har kollat runt på http://www.kigurumi-store.com/shop/ men hittar inte ap-kigurmi . Jag skulle vilja köpa den oranga : http://www.cosplaysources.com/images/Cartoon/Gold-Monkey-Pleuche-Jazz-Cloth-Funny-Kigurumi-Costume-38617-1.jpg , och inte den bruna , har du sett den på kigurmi-store ?? tack sålänge !!

2012-02-14 @ 20:38:36
URL: http://[email protected]
Postat av: johanna

Hej! Gå jättegjärna in på min blogg och rösta om vilken kirugumi som är snyggast! För jag ska också köpa en kirugumi men jag vet inte riktigt vilken jag ska köpa :S Som sagt jag skulle bli jätteglad då :)

2012-02-25 @ 11:03:10
URL: http://angelabc.blogg.se/
Postat av: RilakkumaLover<3

Tack så jätte mycket har letat efter en bra kigurumi shop as läääääänge!!!!! <3<3<3<3<3<3

2012-08-19 @ 09:25:28
Postat av: Vea

låter som om ni är helt nöjd med ert köp, jag får tacka så mycket! Jag blev lite osäker just för att deras kigurumis var så billiga jämfört med andra sidor att jag kände mig tvungen att söka lite extra info om den innan jag la min order ^__^

2012-09-30 @ 11:13:30
URL: http://annamoonshadow.blogspot.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0