Scott Pilgrim vs The World

 

YES. Förra veckan eller något såg jag till (fakking) slut Scott Pilgrim vs The World. Hade lovat Lukas och mig själv att läsa serien först hahahahh så det blev lite sådär lagom efterblivet. Så det är väl lite onödigt att göra det här inlägget över huvud taget eftersom jag tror att i princip alla geeks redan sett den här, jag kan inte tillföra nåt nytt och jag skämmer mest ut mig själv som erkänner att jag inte sett den tidigare. Mene. Jag gör det ändå.

SCOTT PILGRIM VS THE WORLD = INSTANT NEW FAVOURITE. Galet sjukt jävla skittokbra film. Älskaren. Den var helt underbar. Och de hade lyckats gryyyyyymt bra med att överföra serien på 6 volymer till en film på 112 minuter. Visst det är klart alla sidostorys är borta och de har ändrat en hel del men det är väldigt bra gjort. Det är lite konstigt att de lät Scott i filmen vara 100 gånger mer awkward än Scott i serien (varför?) men det funkar, men alla de andra karaktärerna är som tagna direkt från serien och utragna till vår dimension, det är verkligen DOM. Helt sjukt hahah. Och de har kopierat många scener direkt från serien också med samma vinklar och allt, det var verkligen ashäftigt att se.

*andningspaus*

En av de bästa filmerna jag sett. Helt underbar. Bara älskar karaktärerna och hur tv-spel, tecknat och film blandas. Helt awesome. Jag är helt såld.







 


Postat av: Gnarlpine

JAAAA äntligen! Den är så jävla bra att man inte fattar att det är sant ._.

2011-01-24 @ 12:44:54
URL: http://totallyderp.wordpress.com

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0