gah

Vill inte slänga in för mycket politik här men ändå. Jag stöder inte SD på något sätt men jag pallar ändå inte alla som går ut och demonstrerar mot att de kom med i riksdagen och att ska bort osv, jag menar, vad ska dom gör åt saken? Demokratin vi har gäller alla i landet, inte bara de som vi gillar. Och nu är det så att folk har röstat på SD, vi kan inte bortse från det. Sverigedemokraterna har lika mycket rätt att uttrycka sina åsikter som alla andra, vare sig vi gillar det eller inte. Annars är Sverige ingen riktig demokrati och så enkelt är det. Det enda vi kan göra är att låta bli att stödja dem och se till att de inte får mandat vid valet om 4 år.

Dåligt formulerat kanske, det är klart att man ska demonstrera och visa att man är missnöjd, men det finns folk som bara vill slänga ut dem ur riksdagen, och det jag försöker säga är att det funkar inte så.


Postat av: Gnarlpine

SV: Ja självklart behöver vi MP, men hur skulle ett sådant samarbeta fungera? Mp skulle aldrig acceptera kärnkraft, vilket är alliansens svar som miljöproblemslösning inom de flesta miljöfrågorna.

Och jag tvivlar starkt på OM de skulle gå över till alliansen, och få det att fungera - bara för att sedan i nästan val gå tillbaka till röda. Det skulle ju absolut vara att föredra, jag har ju självklart hellre en blågrön regering nu i fyra år, och en rödgrön i nästa val. Men det låter liksom lite för otroligt i mina öron.



Och jag måste faktiskt kritisera detta inlägg lite: Demokratin gäller alla i landet. Och 90% av svenska befolkningen valde inte fram sd till regeringen. Självklart har sd rätt att uttrycka sina åsikter, men vi har precis samma rätt. Därav manifestationen igår. Jag förväntar mig inte att det ska förändra något, men det känns bra att visa att man inte tycker om att dom sätter där dom sitter, helt enkelt.

2010-09-21 @ 18:18:19
URL: http://gnarlpine.wordpress.com
Postat av: clara

de borde demonstrera i de andra partiernas riktning ist:



http://clowntheater.blogg.se/2010/september/soran-ismail-visa-respekt-for-sverigedemokra.html

2010-09-21 @ 18:48:29
URL: http://clowntheater.bogg.se

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0