En (trött men fin) resa till Melonia


Idag var det skol-bio med miljö-tema som gällde, vi såg Resan till Melonia av Per Åhlin. Tyckte den var superfin och supermysig, och grymt fint gjord. Gillade den verkligen. Handlade om Ferdinand (den blonda killen) som rymmer från sitt slavarbete på en fabrik och hamnar på ön Melonia där han träffar en trollkarl, hans dotter och lite andra konstiga typer. Sen måste de åka till fabriksön Plutonia för att rädda trädgårsmästaren och Ferdinands slavkompisar, haha. Rätt konstig film, men ja, den var jättebra. Väldigt speciellt gjord. Se den om du kan.

Blablablabla jag är så trött att jag dör och jag vill göra ett inlägg om hur bra Samurai Champloo är men jag hinner/orkar inte nu, måste fixa matsäck tills imorn för vi ska till Stockholm med klassen och göra skit och jag är supertrött och nu dör jag, hejdå.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0