Samurai Champloo

Jag såg klart på Samurai Champloo i förrgår! Älskar den animen to the bone, verkligen en av de bästa filmerna/serierna jag sett. Älskar särskilt hur lyckat den blandar gammalt och nytt (som samurajer och breakdance), hur den är grymt rolig (humorn är underbar) samtidigt som det är en hel del ganska hemska historier med i den men framför allt sättet den är animerad i! Stilen är asfin, lagom realistisk och figurerna rör sig lite på samma sätt som de gör i (min favorit anime film) Tekkon Kinkreet, dvs rörelserna är alltid väldigt smooth och figurerna böjliga (lol). Allting har bara ett awesome flow i sig helt enkelt. *estethora*

Mitt favoritavsnitt tror jag var War of Words när Mugen lär sig skriva! Ehehehe tyckte han var så fin där. Och allt var väldigt random och kul och så med graffiti tävlingen, lulz.

Ja. I alla fall. Jag blev ganska förvånad på slutet. Väldigt epic final fight i alla fall, men liksom... SPOILER:
Den sista scenen? Va? Varför gick de åt olika håll när alla till slut insett att de faktiskt tyckte om varandra och hade funnit sina första vänner någonsin i varandra? Ehe, grymt onödig slutscen tyckte jag i alla fall ,___,
Jaja. Avslutar med en sjukt random crossover gif jag hittade xD -->



Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0