Galen eller bara konstnärlig? We'll never know.

För övrigt har en artikel i dagens SN bekräftat det jag alltid misstänkt: det finns ett samband mellan att vara kreativ och att vara galen. Dopaminsystemet hos friska högkreativa människor liknar tydligen till viss del det man ser hos schizofrena. Och kreativa människor löper ökad risk att drabbas av schizofreni och bipolär sjukdom.

Och nu fick jag en utskällning för att jag lämnat tidningen uppslagen på köksbordet. Där den typ alltid ligger, men uppslagen fick den tydligen inte vara idag. Är det bara jag, eller har mina föräldrar förmågan att snereagera på typ allt? Och liksom direkt efter att jag gett farsan godis för att han jobbat så hårt på att bygga om uterummet! Känner mig inte särskilt uppskattad här alltså.

Postat av: kajsa

det känns ju inte särskilt nytt. om man ser på alla konstnärer genom tiderna är det ju få som inte varit en aningens.. på gränsen.

2010-05-19 @ 23:23:03
URL: http://whatsupsthlm.se/aenigma

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0