Introducing sushicore

Eh ja, en ny läsare vid namn Jenny (hon hittade hit via Lorenzotti, en annan brud med rosa hår) påpekade att jag inte har någon ordentlig presentation av mig själv på bloggen. Och det kan nog stämma, men jag har inte trott det var intressant så jag har hållit mig kortfattad... Men eftersom hon tyckte det vore roligt att läsa tänkte jag att jag kan väl göra ett inlägg om vem jag är, haha. Med andra ord, fortsätt läsa om sagan om sushicore verkar intressant, annars gtfo :)

Smile! Nobody blames a happy kid!


Jag heter Frida, är 18 år och bor på landet i närheten av Nyköping. Kallas ibland Fridde haha. Jag bor med mina föräldrar och min katt, Skrollan (jag döpte henne när jag var liten, därav cp-stavningen med O:et HAHA). Jag kommer egentligen bara hem för att sova, sitta vid datorn och ibland få i mig ett mål lagad mat för en gångs skull. Jag är marinvegetarian, dvs äter inte kött utom fisk & skaldjur. Är mest ute och ränner på stan, och chillar med gänget haha.

Lyssnar på typ all sorts musik, men speciellt industriellt i kombination med rock/metal/electro/victorian, j-rock, och elektronisk pop. Jag i form av en Spotify-lista --> sushicore

Som person är jag oftast ganska hyper, lättdistraherad och pratar osammanhängande. Impulsiv to the core, och inte helt stabil haha (mentalt annorluna som min pojkvän Sebastian kallar det). Är väldigt barnslig osv. Också väldigt ifrågasättande, har enormt frihetsbehov och kan vara rätt uppkäftig ibland. Jag är väldigt utåtriktad även om det inte alltid märks då jag har väldigt svårt för att kallprata med folk jag inte känner. Kommer inte på nåt att säga helt enkelt. Men jag tycker väldigt mycket om sällskap, även om jag bara sitter och ser på haha.

Min blogg består till viss del av berättelser om våra äventyr, lite av mina förvirrade tankar, knasiga saker och lite random bilder jag tycker om :>

Jag ska börja 3:e året på bild/estet. Jag är med andra ord rätt kreativ av mig, tecknar och pysslar en hel del. Lägger upp en del bilder och skisser här på bloggen, finns en hel del på deviantART också. Trivs inget vidare med lektioner osv, är lite för rastlös, but I get along. Läser japanska och gillar historia som vi har en grymt intressant och karismatisk lärare i.

Mina intressen involverar manga (One Piece, Air Gear), anime (Tekkon Kinkreet, Ouran High School Host Club), film (The Crow, Constantine, I Robot, Transformers), konvent (har varit på Uppcon09, Närcon -09, och ska på Meuwcon 08 i år), röka vattenpipa med mina vänner, sitta ute och chilla i gott sällskap utan att göra något särskilt, rulla nerför backar, gå på upptäcksfärd, klättra på hus, mysa, göra random/oväntade/galna saker, teckna...

Jag gillar: sushi, monster, isbjörnar, krabbor, flamingos, gosedjur, djurungar, gulliga saker i allmänhet, rosa hår, turkosa saker, glitter, enhörningar, personer med speciella stilar och personligheter, såpbubblor, blod, godis, glass, shorts, luvtröjor, grymma frisyrer, Alice i Underlandet (boken), regn, heliumballonger.

Ogillar: korkade personer (såna som är fördomsfulla, egocentrerade, ljuger, går bakom ryggen på en, och jobbiga människor som inte fattar när de blir dissade), lukten av rått kött som steks, de flesta sorters insekter, ballonger som smäller, samhället i allmänhet och de som styr.

Och nu tycker jag att det får verkligen lov att räcka. Haha, det blev aslångt -.-' Hoppas du fått svar på dina frågor Jenny!

Kan dock passa på att tipsa om folk som inspirerar mig med sina bloggar: Stilmässigt gillar jag Miryam och Clara. De har båda grymma stilar och intressanta bloggar med mycket bilder. Är också ett stort fan av Elins blogg, som jag följt nästan från begynnelsen. Hon lägger inte upp så många bilder längre men hon skriver väldigt intressanta inlägg med tankar om allt möjligt.

Postat av: Jenny

wow, tack! I like ur hair btw! :3

bra inlägg tummen upp ;)

2010-06-25 @ 19:49:14
Postat av: Frida - fighting crime at night

Jenny: tack :3 är medveten om att det blev väldigt långt haha, men nu kan ingen säga att jag lämnade något ute iaf xD

2010-06-25 @ 21:38:05
URL: http://blueberrybells.blogg.se/
Postat av: Jessika

gief glass okej :D och det var roligt att läsa så mycket om dig :3

2010-06-26 @ 20:23:55
URL: http://boysdontshinesobright.blogspot.com

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0