Caution! Esteters night out.

Yes, i onsdags åkte Julia, Csanady, Jonte, Astrid och jag (och Koben som hänkade ett par minuter) med en hög utländska elever 17-23 år, deras lärare och vår rektor till Stockholm för att lära känna varandra lite grann. Alla de vuxna stack direkt och kvar blev vi med 38 pers (som knappt kunde engelska) att ta hand om. Det kändes inte helt ok, men vi fick fritid fram till efter frukost på torsdagen. Vi tog med gänget till gamla stan och släppte lös dem där, och gick runt lite själva. Sen tog vi med dem tillbaka till vandrarhemmet och sen gjorde alla som de ville. På torsdagen dagen efter när vi skulle ha den viktiga samlingen var lärarna försvunna. MOGET att att bara dra kan man tycka. Not. Ok, vi tar med folket till Kulturhuset och visar dem stan tänkte vi. Nä, tänkte turisterna och drog iväg själva åt olika håll. Jaha tänkte vi och gick till Kulturhuset med de TVÅ som stannade kvar, och sen gick vi runt och hade trevligt på egen hand hela dagen.






Jag köpte en fin ballong (älskar heliumballonger!) och sen satt vi och åt sushi på en kyrkogård. Det var finast och asmysigt!




Det enda vi faktiskt fick uträttat förutom att chilla som fan var nog på Bengans. Jag köpte Girugämesh "Music" och (på ett annat ställe) en liten Snusmumrik som Astrid hittade åt mig. Vi tog tåget hem vid 5 och hade asbra platser... EN station. Sen blev vi informerade om att vi måste byta tåg. Det nya tåget hade bara två vagnar, och folket som åkte med det hade lätt rymt 3 eller 4, typ alla fick sitta på golvet. Men det var en soft liten semester vi fick i alla fall, bortsett från pressen och irritationen som bristen på planering och ansvar från de vuxnas sida orsakade.

Postat av: clara

jag blandade typ med balsam men det blev inge bra, tror jag behöver bleka det vitare så det blir mer "klar" färg xD

mitt hår e så slitet efter att jag rakpermanentade de i vinter så jag vågar typ inte XD

2010-06-05 @ 13:34:01
URL: http://clowntheater.bogg.se

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0