Emilie Autumn @ Debaser Slussen, Stockholm 2010/02/04

En trött Frida rapporterar. En mix av konserten och mors förkylning = ont i halsen, hosta och snuva.

I alla fall. Wilda kom hit från Göteborg utan problem, och följde med mig till skolan i torsdags. Hon var väldigt fin och viktoriansk, men jag har inte någa bilder då min kamera är kaputt. Jag hade klänning och rosett och kände mig nästan fin, hihi. Oändligt är det antal personer som fascinerats av Wildas hår som nästan räcker henne till knäna när det är utsläppt.

I alla fall. Efter skolan åkte vi tåg till Stockholm och träffade Hannah och Emile på centralen. Vi åkte spårvagn till Slussen, köpte choklad (lol) och letade rätt på Debaser. Vi var där typ 18, och det var kanske... 30 personer där? Hahaha alltså, jag har sån dålig uppfattning om sånt. Kön blev skitlång bakom oss i alla fall, så vi kom i precis lagom tid för att få bra platser utan att helt frysa ihjäl. Några minuter senare kom söta Clara skuttandes (vi träffades på Närcon). Hennes kompis hade fått VIP grejen att träffa EA (ohmygod) och man fick inte stå bland VIP:arna så Clara lekte med oss istället. Chuckie var där också, det var fint. Sen dök Hannah och Emiles Emelie upp också. Efter 19 började vakterna släppa in några i taget, fin lösning eftersom trängseln blev typ minimal. Wilda, Hannah och jag köpte EA:s bok The Asylum och var glada som fan. Clara fick den geniala idén att klättra upp på en högtalare precis framme vid scenen, så på den satt hon, Hannah och jag under konserten. Emile klamrade sig fast på den han med ett tag, haha.

Men själva konserten då? Det var såklart jättefint, EA är helt underbar och grym osv, och vi hade som sagt en jättebra plats. Vi nådde liksom att röra Emilie och stjäla några pussar från Victoria :333 men det var synd att Maggot inte var med. Dock blev jag faktiskt lite besviken. Inte för att något var dåligt utan för att hela showen var i stort sett identisk med den förra jag var på i April. Det var samma låtar och samma upplägg, bortsett från att lite freestylande skiljde sig och att Maggot inte var med. Men förra gången var jag helt blown away (HOLY SHIT THAT WAS AWESOME) men du var min reaktion mest "visst, det skämtet var roligt men jag har ju redan sett det här". Det är nästan ett år sen EA var här förra gången, men hon kör precis samam grej fortfarande? Alltså förlåt, men jag tror verkligen att hon hade kunnat vara kreativare än så. Showen är ju great men inte så kul att se samma sak två gånger. Samma setlist och hela köret. Så det var blandade känslor... med lite MEH på det hela faktiskt.

Det var fortfarande fint att vara där, men det var mest känslan av att vara där med så fina människor som gjorde upplevelsen den här gången.

Clara fotade så jag ska be henne skicka lite bilder, men än så länge får dessa bilder (länk) duga:


Nu ska jag snart gå och lägga mig och bli en superhjälte.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0