WE ARE YOUR FRIENDS

Jag sitter och jobbar på serietidningen Julia Bodil och jag har som projektarbete. Gjorde klart mina sidor idag och scannade dem, så nu sitter jag och touchar upp dem i PS. Fett mycket jobb. Gahh. Anyways!

I fredags sov jag hos Sebbfish. Vi såg Pandorum, en skräck-sci-fi. Grymt bra, men fan vilken mindfuck-film alltså. Skulle vilja kalla den en mix av The Signal och Fear And Loathing In Las Vegas... i rymden. Skitläskig också, imho. Men mycket sevärd. I lördags såg vi Guldkompassen som jag fått låna av Bodil. Den var awesome, typ som Sagan Om Ringen, fast gullig. Hahah. Älskade isbjörnarna och effekterna, och att den var så mörk fast det är en 'barnfilm'.

Sen skulle jag va med och överraska Jonte som fyllde 18 så jag stack från Sebastian och väntade på min buss i mer än en halvtimme. Eftersom den inte kom över huvud taget (JÄVLA SKIIIIITBUSSBOLAG FY FAN VAD JAG BLIR ARG PÅ ATT DET SKA VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT FÅ ETT PAR BUSSAR ATT GÅ NÄR DE SKA) fick jag ta nästa, men jag hann ändå till Harg där vi blev drygt 20 pers som stod och frös tillsammans i väntan på att Jontes flickvän Elin skulle lura ut honom på en promenad. När de var ute ur huset sprang alla in och gömde sig och var skittysta.

Sen kom Jonte in och då slog hans syrra på We Are Your Friends på högsta volym och alla hoppade ut och skrek. Det var helt underbart, Jontes min var obeskrivlig, han var så jävla chockad. Kalashattar med konstiga djur på hade vi också. Så förfestade vi lite och hade oss ett par timmar innan vi drog till krogen och träffade alla i hela världen. Jag köpte en Isbjörn och blev lyckligast av alla eftersom det visade sig att den var inte bara döpt efter mitt favoritdjur, utan den var grymt god också! Hahah.


Bidlerna är mer eller mindre tagna av Jontes syrra Julia. Första bilden: Julia, andra: Viktor och jag. Och Jonte själv är i mitten på den undre bilden jao.

Postat av: [email protected]

Alltså.. Guldkompassen är BÄST. Har inte sett filmen, men böckerna är så äckligt bra. Det bästa är att det är "barnböcker" - precis som filmen. Men dom blir bara brutalare och brutalare för varje bok och i sista beskrivs liksom, väldigt groteskt, hur folk och olika monster dör med inälvor flygande och blod sprätter och ASHÅRDA detaljer. Det är kickass!



Om du gillade filmen måste du läsa böckerna, dom är underbaaara! Jultipzzzz.

2010-12-20 @ 11:21:45
URL: http://gnarlpine.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0