"Oh my god. It's him. He's insane." "We should follow him home."

Hehu, igår skrev Lukas till mig på fb-chatten och undrade om han borde ha jacka på sig när han sprang ut i regnet. Regnar det? tänkte jag och tyckte han skulle gå utan jacka. 20 sekunder senare ringde han och det lät som att han stod under ett vattenfall. Det regnade visst som fan! Och idag har det både regnat och åskat även här, så jag har roat mig med att, efter att Elin nämnt den massa gånger på sin blogg och jag sett den i serieform på biblioteket för 100 år sen, se Ghost World. Mörk men väldigt mysig film, gillade den verkligen. Den handlar om Enid och Rebecca, "two cynical, pseudo-intellectual and intermittently witty teenage girls recently graduated from high school in the early 1990s". Har lite svårt att komma på hur jag ska beskriva den själv... men jag känner att jag skulle vilja krama den om det gick, haha.

Kände på något sätt igen mig en hel del i Ghost World, bortsett från att jag inte är i närheten av att vara så spännande som Enid. Har i alla fall känt mig fruktansvärt cynisk och allmänt apatisk senaste tiden, men som tur är har jag inte märkt av det sen vi klev på tåget mot Stockholm i fredags. Good thing. Jag hoppas det regnar imorn också, känner nu att jag bara vill ut och mysa i det.



Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0