random, men... droger och så


Jag går estet och det finns vissa trender bland dem som går där, i alla fall på vår skola, och särskilt en linje. Och det kan ju va roligt att skoja om och så men seriöst, droger. Varför? Tycker det är sjukt onödigt, särskilt med tanke på att det är olagligt. Kul om ingen vill anställa dig när du är 30 bara för att du trodde du skulle ha roligare om du rökte bort hjärnan när du var tonåring. "Det är roligt", "man får lättare att slappna av", "kul umgängesform". I don't buy it. Fan, argumenten folk har för droger är typ samma som för alkohol, och då kan man väl lika gärna hålla sig till det lagliga alternativet.
Men där finns det också saker jag stör mig på. Alkohol kan visst va nice, men jag känner många som ba "AHHH JAG VILL SUPA". Fattar inte det heller, sprit i sig är inte kul, däremot kan det va roligt på en fest i kompisars sällskap. Då har man ju roligt tillsammans. Men bara att supa är väl inget att längta efter, eller?
Kan lika gärna ta upp cigaretter när jag ändå håller på. Till skillnad från att röka vattenpipa som är en slags umgängesform, fattar jag inte grejen med cigaretter. Varför i hela fridens namn börjar man med det? Det är inte kul, man får dålig munhygien, och det kostar asmycket... Vad är grejen? Kanske stör mig lite extra på det för att jag är astmatiker och får andingsbesvär runt rökare, men ändå (och ja, vattenpipsrök går bra av någon anledning).

/End of rant.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0