Mi-Mi-Mi-Michelangelo!

Idag har jag trots feber och ont i magen lyckats vara hyfsat kreativ! Har väl blivit more or less inspirerad av käre Varg som jag knarkat non stop, så tadah! Ett litet porträtt av sagde man.


Det är baserat på den här bilden så inget jag tog ur huvudet direkt :P IRL är väl bilden typ 11 cm hög, och överöst av glitter på Patricks ansikte och hår (glitter i form av bodyglitter och nagellack hehe), det är det som mest ser ut som flugskit på den här scannade versionen xD Och ah han har ju typ en ringbrynja (???) på sig så den har jag duttat en massa silvermetallic airbrush-färg och vinröd gelepenna på för att den ska appear less stickad. Det blev lite fail trots det, fast det ser ju mycket bättre ut IRL. Och jag vet att skuggningen borde va mycket djupare osv men jag är rädd att förstöra den om jag börjar göra den mörkare. Plus att anledningen att jag gjorde den var att jag färgerna var så galet fina, så det var mest dem jag fokuserade på x) and hell jag är nöjd.

Gjorde den här också:


När jag gjorde den första bilden hade jag en blyertsskiss (kiss, yummy) under och färglade på ljusbordet för att kunna göra hela med enbart färgpennor (det var jobbigt, färger syns inte så bra på ljusbord, så man måste lyfta upp bilden hela tiden och checka att det ser bra ut, lol). Den här andra bilden är gjord precis tvärt om, hade ingen skiss när jag började utan tuschade bara direkt. Också baserad på ett foto men det orkar jag inte leta upp nu.

Åhh jag tycker om att teckna (mer) realistiskt! Men det är svårt att göra utan referensbilder :/

Postat av: Hmm?

Du är g8g8g8 på rita

2009-09-06 @ 01:08:49
Postat av: Felix

Hmm: Gracias :D

2009-09-06 @ 01:19:10
URL: http://blueberrybells.blogg.se/
Postat av: Bodil

FRIDA BJÖRNBERG! <333 Du är min gudinna! :D<3 Och jag är så sjukt avis på dig! Du ritar så fint hela tiden! ^w^ Den första bilden var jätte jätte fin! Vill se dem med allt glitter också! Och den är ju massa lik! Du är så duktig <3 :DD

2009-09-06 @ 14:43:39
URL: http://hopethatyouchoke.blogg.se/
Postat av: Felix

Bodil: Tack så mycket sötnos! Hihihi klad hest <3

2009-09-06 @ 15:30:30
URL: http://blueberrybells.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0