FRITZLZORZ!

Helvetes jävla satans förbannade skit. Höll precis på att redigera bilder när PS fick damp och stängde ner sig. Big deal? JA FAKTISKT. Skittessin har inte fixat vårt Photoshop än (vadå, de har ju bara haft en termin på sig) så vi fick bara trials, och de har gått ut. PS gick dock fortfarande att använda, för jag stängde aldrig av det. Men nu är det tydligen slut på det roliga. Försökte med att använda ett serienr jag hittade på nätet, men den säger att det har expired och nu kommer inte uppdateringsgrejen upp längre så jag kan inte prova med ett annat. Fuck you trial-Photoshop. Picasa fick bli någon slags nödlösning, för det börjar bli väldigt bildlöst här igen.

I alla fall. Idag var Fritzl på besök på Tessinskolan. Alla var klada hestar!

Igår träffade jag Linn och hennes man som inte är hennes man på Princess och vi fickade och snackade skit. Det hela var väldigt trevligt. Sen skulle jag köpa mascara men kunde inte betala för mitt bankkort fuckade ur? Provade att ta ut pengar på ett annat ställe ett par gånger, men det gick inte. Medges ej tyckte banken. Fett taskigt tyckte jag. Linn lånade mig lite pengar och sen åkte hon hem. Jag köpte mascaran och försökte igen ta ut på en bankomat, och se där, den spottade ut pengarna utan problem. Köpte nagellack.

Sebbfish och hans mor kom och plockade upp mig och så for vi till Elgiganten. Medans Fish sprang runt och letade efter en sladd hittade jag en visnings-Macbook och började leka lite i Garageband. Det dök upp en anställd som frågade vad jag höll på med. Typ såhär:
-Hej, vad gör du?
-Ehh jag leker lite i Garageband ;_;
-Vad kul, hur gör man?
-Ehh... jag har bara valt ett par slingor och så på måfå, man kan bara dra dem över såhär så blir det nåt. Brukar inte hålla på så mycket med Garageband, men det är kul.
En till anställd dök upp.
-Är du van Macanvändare?
-Mjaa, jag har en själv, så ganska van antar jag.

Och så började båda ställa massa frågor, om vad jag tyckte om Mac, om programmen man får till, om man jämför med PC osv, och var jätteintresserade. Det var kul, men... borde det inte ha varit tvärt om?! Haha.

När Cicci skulle skjutsa oss till bussen attackerade bilen mej. Det var inte den vanliga minubussen, utan en sån med två dörrar fram. När jag lyfte upp en spak för att fälla ner sätet och klättra in fjädrade spaken tillbaka och smällde till mina fingrar ashårt och spräckte min långfingernagel tvärs över. BLOOOOD.

Och för övrigt hittade jag en radiostyrd bil i vardagsrummet. JAG BLEV GLADAST. Jag har allttid velat ha en radiostyrd. Och det här var en riktigt fiffig sak från Teknikmagasinet. Den är typ stor som tvärs över min handflata, och kontrollen till den är också botten till en kupol man kan ha den i när den står framme så att det ser stylish ut. Kontrollen är även laddningsstatnion till bilen, för det är en liten bil med ett litet batteri, så man kan typ köra i 2 minuter, sen får man ladda den i 2 minuter.


Postat av: Jesper

Iiih vad söta vi är tsm, Fritzl och co <3

Hoppas förresten det känns bättre i fingret nu!

2009-11-16 @ 18:29:18
URL: http://lickinlollipop.blogg.se/
Postat av: Felix

Ja det är bra förutom att det ser skabbigt ut. Ni är så söta! :D

2009-11-16 @ 20:38:49
URL: http://blueberrybells.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0