Det är inte konsert om det inte är live

Tycker det är fint att Sesame Street fyller 40 så att Google har spejsat till sin logga och man kan köpa tshirts med Kakmonstret på H&M! Gillar när nördiga grejer uppmärksammas, även om det känns som att de blir lite mainstreamifierade. Och, och apropå stream, Final Fantasy: Advent Children är underbart bra! Helt out of the blue eftersom det var bajslänge sen jag såg den senast, men den är jättebra. Lite annorlunda men vacker animering, spejsad och fett komplicerad handling (imho) och helt sjukt bra soundtracks.

I alla fall! Vi fick tillbaka japanskaproven idag, eller nej men vi fick veta hur det gick och till min obeskrivliga förvåning gick det MVG. Sånt gillar vi! (Skrev synt där först, men det är också fint) Synd att jag har ont i magen.

The impossible hände också, jag gick till frisören och det blev inte superkatastrof. Eller, OK, lite. De hade av någon outgrundlig anledning slarvat bort sin enda plattång på salongen, så jag kunde inte se riktigt hur resultatet blev. Plattade kalufsen hos Sebbfish och fällde ett par tårar när jag insåg att jag fått en emofrisyr. Lyckades dock rädda det hela med ett rakblad (HEHE misstolka) när jag kom hem och flikade till det osv. Nu är jag rätt nöjd. Och det är koooort! Så ovant. Och så skönt.

Läste förresten en recension av Dead By April i-spelningen i Nyköping, och seriöst... Wtf. Har förstått att de har någon slags technoslingor i musiken (nehh jag lyssnar inte på dem) men istället för att låta snubben/-an som skrev dem spela upp dem hade de en maskin till det, och sången var inspelad den med. Singback, fett hardcore. Alltså, hur LIVE är det på en skala? Sorgligt på superhög nivå.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0