No, I don't think the Empire had wookies in mind when they designed the ship Chewie

19 aug - Fuck yeah, Star Wars maraton! Det var jävligt lyckat.
Nedan är Michael, Erika, August, Bodil, Jesper och Johan som äter tacos, hehe.

Strax efter bilden togs drog Michael men Sebbfish och Isak kom och fyllde på istället.

(Varning för supernördig läsning!) Det var första gången jag sett alla filmerna i rätt ordning, och det var fett värt. Blir en helt annan sak än att se filmerna var för sig. Kan konstatera att Anakin i III:an och Harry Potter i typ 5:e boken är väldigt lika varandra i sitt whine whine, ingen förstår hur awesome jag är och det är så synd om mej bla bla bla. Hayden Christensen är väldigt bra på att se galen ut, och Yoda är helt sjukt cool. Man blir dock lite ledsen av att se den sista filmen där han blivit helt wacko av att leva ensam i ett träsk i 20 år...

August (som vi under mycket skratt konstaterat är schitzofren (nej jag orkar inte kolla hur det stavas)) favoritscen är uppenbarligen fiskmannens (någon mon chalamari) "IT'S A TRAP" och Erika kunde inte få nog av Obi-Wan Kenobis airkicks (eller var det Qui-Gon Jinn's??). Jag måste erkänna att mitt favourite moment är i sista filmen nere på månen, när Han Solo kutar förbi en imperiesoldat som vaktar bunkern, och klappar honom på axeln i förbifarten för att få honom (klonen) att springa efter rakt i armarna på en rebellstyrka. Skulle vilja ha ett youtube-klipp på det alltså! Johan grät lite inombords när Aayla (blå twi'lek jedi) skjöts ner.

Hehe. Det dök upp en hel del intressanta diskussioner under tiden som vi tittade. Bland annat kommenterades det att när Anakin varnat typ Master Windu om att Palpatine är Sith-lorden och Windu dyker upp hos honom med sina bästa Jedi så slår Palpatine ner allihopa på typ 2,1 sek. Och det var liksom de bästa, fatta hur resten borde vara om det stämde!

Sen kom Isak och jag på att det det fattas en specialutgåva av Star Wars:

Där ALLT och ALLA har hockeyfrilla. Vi räknade upp dem vi helst skulle vilja se, och kom fram till att det var nog Jabba the Hutt, Darth Vader och Dödsstjärnan. Vi hade väldigt roligt med det och fortsatte med bland andra Sailor Moon och Avril Lavigne. När sedan Johan föreslog Emilie Autumn i hockeryfrilla kom vi fram till att det gått för långt, och att egentligen ville vi nog helst inte se någon alls i nämnda frisyr.

Det var i alla fall a great event. Jag hade hysteriskt roligt och jag tror att de andra också var nöjda ^_^


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0