busschauffören från helvetet

Jag fick förresten betala vuxenbiljett idag (igår) när jag skulle till stan och busschauffören undrade hur gammal jag var och jag svarade sanningsenligt "nitton. j a g b l e v s å a r g. Jag är fortfarande jättearg. Det är oförlåtligt. Jag klarar verkligen inte av att bli orättvist behandlad och där satt det en äcklig liten busschaufför som såg ut som en get och menade att jag skulle betala hela TRETTIOTRE kronor för att komma in till stan, fast jag är nitton och alla i hela världen vet att länstrafiken räknar en som ungdom till den dag man fyller 20. Men ingen försöker blåsa mig på pengar ostraffat så jag tog till strid och försökte såklart övertala honom om att han hade fel, men han svarade (hör och häpna):

"Man bara är ungdom till och med nitton sen får man åka på vuxenbiljett".

Och jag bara stirrade på honom. "Men du säger det ju själv, man är ungdom till och med nitton år och jag är nitton så jag är uppenbarligen en ungdom?!??"

Chauffören: "Nej till och med nitton betyder att när du är nitton är du vuxen".

Jag (smått hysterisk): "Men 'till och meeeeeeed' nitton, det betyder inräknat nitton! Vad är det du inte förstår?"

Busschauffören från helvetet: Men nej!! Det där är bara ett sätt att förvränga det jag säger! ò______ó"

Och sådär höll vi på hur länge som helst... Han måste varit helt rubbad. Jag menar, seriöst, hur svårt kan det vara att greppa? Och särskilt med tanke på att det där med åldersgränserna har gällt sen förra eller förrförra året så han har haft ett tag på sig att låta det sjunka in liksom.

Han avslutade i alla fall med "Ja alla som åker med MIN buss och är nitton får iallafall betala vuxenbiljett!!!" Varpå jag gav honom den där is-this-guy-for-real-blicken (O_____________________O) och köpte en vuxenbiljett eftersom jag hade en körlektion att passa. Annars hade jag aldrig åkt med. Ringde under resan till och med min far som fick kolla upp hur det verkligen verkligen låg till och kunde bekräfta att jag hade så rätt man han ha så jag kunde ge chauffören en till åthutning innan jag klev av.

Hade tänkt ringa Länstrafiken och kräva tillbaka pengarna jag blev 'lurad' på imorn, men sen när jag skulle hem från stan var det en mycket trevligare chaufför som lät mig åka på vuxenbiljetten hem (fastän den inte gällde längre egentligen) utan att köpa ny eftersom jag ändå betalat för två. Men jag tänker ändå ringa LT och be dom informera getchauffören om hur det ligger till så jag slipper gå igenom det där varje gång jag ska till stan. Och sen ska jag hoppas att han kör nästa gång jag åker buss och så ska jag fladdra med ögonlocken mot honom och be med sockersöt röst om en ungdomsbiljett och se äckligt nöjd ut när jag får köpa den och gotta mig i hans förödmjukelse tills jag storknar.

</RAGE>

Postat av: Gnarl

ÅH </rage> indeed. Alltså busschauförrer kan vara såna fittor, indeed. Felix hade skickat smsbiljett med fel zoon när vi skulle till stan förut - och busschauffören skällde ut honom och STANNADE hela bussen tills det att han beställt en ny och den kommit fram. Stod parkerad och bara väntade, skrek och hade sig. Så himla mycket tardation.



Jag drömde förresten om dig! Du hade en ascool fotolåda. Den var svart, och vadderad med vitt leopard och zebra-mönster innuti, där det låg tuusen bilder och häftiga prylar. Helt random. Jag gillade det.

2011-09-15 @ 13:50:16
URL: http://totallyderp.blogg.se/
Postat av: To cheer you up :3

http://www.etsy.com/shop/PrettyZoo?page=1

2011-09-15 @ 17:35:34
Postat av: Gnarl

sv: Åh snälla, jag vill verkligen höra dom föreställningarna. Tell me, nu nununununuuu nu. Ja.

Hahaha JAAA, brev. Tack, ja. NU det också :3333

2011-09-19 @ 22:48:27
URL: http://totallyderp.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0