Peace & Love - en rapport från Camp Bermuda

Nu kommer en sammanfattning av Peace & Love! (Varning för ASMYCKET text). Det började med katastrof då vi var 5 stycken som skulle skjutsas upp av Augusts mor i Sebbes mors bil på måndagen, och plötsligt skulle en till med. Det skulle inte få plats, och det blev lite tjafs och Augusts mor började packa ovanpå bilden som en indisk buss, och sen flippade hon ur och ville inte köra bilen alls längre. Det slutade med att hon körde upp August, Lukas och Viktor 12 på natten på söndagen i sin egen bil, dumpade dem i Borlänge klockan 3 på morgonen och körde hem igen. Inte särskilt moget av henne. Robin, Sebbe och jag fick skjuts av mina föräldrar på måndag morgon istället.

I alla fall, Peace & Love var helt underbart. Massa sköna människor och bra musik, och galet fint väder (runt 30° nästan alla dagar!). Vi var typ 10 pers från Nyköping som bodde i Camp Anka. Namnen kommer av att första dagen smugglade August in en vattenpipa i en kudde (glasföremål var förbjudna) och sen skar han upp kudden och spred fjädrarna över hela campet. Efter det gick det bara utför och snart hade vi det skabbigaste campet på hela Peace & Love. Uppbyggt av fågeldun, trasiga stolar, en halväten kyckling, påsar, papper, flaskor, blodfläckar, tältpinnar, burkar, matrester och spyor. Skojar inte, en av de sista dagarna kom det förbi två poliser som ba "Det här är det skabbigaste campet vi någonsin sett, seriöst vi måste få fota det!". Det slutade med att vi döpte om det till Camp Bermuda, ett område farligt för allmänheten. Saker och människor försvann spårlöst, och tappade man något på marken betraktades det som förlorat för all framtid. Sista dagen hittade vi dock mynt på marken varpå Sebastian utbrast "YES! Vi har lyckats med receptet!".

Trots skabbcampet var det en underbar vecka! Jag träffade finaste Jessika flera gånger och det ägde som fan! Hade så tokigt kul att det går inte att beskriva, allting överträffade mina förväntningar. Galna saker hände. Jag delade tält med Lukas de första nätterna, och fick den obehagliga överraskningen att han sover med öppna ögon, hur knäppt är inte det liksom?! Hahahahh och en dag var han försvunnen. När hela förmiddagen gått började vi bli oroliga på riktigt eftersom ingen hade sett honom sen Callé skickade iväg honom att göra något natten innan. Och han hade inte varit i det nyktraste laget efter att ha svept både öl, vin och Jäger. Till slut dök Galmin upp släpande på Lukas. Han hade hittat honom i ett dike, för Lukas hade blivit ledsagad av poliser till campingens fyllecell dagen innan och vinglat därifrån nu utan att hitta tillbaka till Camp Bermuda. Och hamnade istället i ett dike. Efter det fick han smeknamnet Jägermannen. Han sa att han skulle skriva en följetång om sina äventyr.

Jag hade aldrig varit i Borlänge förut, men det var väldigt suspekt alltihop. Alla gatunamn bestod av låtsasord som Tägtgatan, Masergatan och Tångringsvägen. Wtf liksom! Och på Kupolen, Sveriges typ största köpcenter, hade de inte Yoggi på Ica:t. DE VISSTE INTE ENS VAD DET VAR. Ännu mer wtf. I alla fall, en dag regnade det så vi gick och badade på äventyrsbadet brevid campingen. Det fanns en awesome rejv-rutschkana, en kolsvart tunnel med blinkande lampor. Synd att jag är allergisk mot klor. Min hårbotten kliar fortfarande.

Men själva festivalen då! På tisdagen gick vi på meditation med Thomas DiLevas exfru. Det gick mest ut på att hon satt och sa till oss att andas. På onsdagen såg vi Mika, och det var mysigt. På torsdagen såg vi Hoffmaestro som var helgrymma, jag hörde min favoritlåt med A Day to Remember (The Plot to Bomb the Panhandle) men orkade inte stanna längre haha fail. Såg lite på NOFX också, men jag lyssnar typ inte på dem så eh. MEN! På kvällen rejvade jag och Lotta loss till Robyn och Kent, vilka ÄGDE! Robyn är min barndomsidol men jag älskar henne fortfarande för hon är så himla cool och egen. Viker sig inte för någon, bara girlpower to the core *girlcrush*. Och Kent är bara bäst, inget tal om saken. Så sjukt underbara. Ringde finaste Erika så hon fick höra 747 i telefonen och fick världens bästa sms av henne sen.

På fredagen mådde jag inte bra någonstans, hade typ värmeslag eller något. Såg Billy Talent ett par låtar (fick höra Devil in a Midnight Mass vilket ägde såklart!) men orkade sen inte mer utan letade mig igenom hela festivalområdet efter glass och till slut hamnade jag till min stora lycka vid Nationalteatern! Kom tyvärr fram precis när Kolla Kolla tog slut, slashcry på det, men Livet är en fest, Barn av vår tid och Vi fortsätter spela rock'n'roll men vi håller på att dö vägde upp det, hihi. Sen såg jag Den Svenska Björnstammen med Martin, Jessika och Sara. Hade aldrig hört dem förut men bestämde direkt att jag skulle se dem pga deras coola namn! Haha. De var rätt bra men inte lika party som jag hoppats på. Guld var i alla fall asmysig. Sen stod jag längst fram på The Hives, men publiken var sämst. Ingen röjde där jag var och de som stod närmast mig var fittor och helt jävla dumma i huvudet och sabbade stämningen så himla hårt att jag gick därifrån. Fail. Men jag blev betydligt gladare av Familjen, i alla fall den sista låten, Det snurrar i min skalle. Det var som att hela festivalens 42000 besökare var där och röjde, alla hoppade och sjöng med och det var helt galet. Men det var tråkigt att han nästan bara körde nya låtar, de gamla är mycket bättre. Sen såg jag av en händelse när Europe körde The Final Countdown, *achivement unlocked* liksom.

På lördagen var det så sjukt varmt att jag missade både Hästpojken, Crashdïet och De Lyckliga Kompisarna för att varken jag eller någon annan i campet orkade röra sig förns solen började gå ner. Vi chillade i alla fall lite till Mando Diao, och sparade krafterna för att kunna mosha järnet till Adept. Lyckligast var jag när de körde An Era of Treachery, fan vad bra den är. Sen chillade vi lite till Mew, som jag kom alldeles för sent till. Hade velat stå längst fram, men var längst bak. Dog i alla fall lite när de spelade Apocalypso, så grymt bra låt! Sen drog vi till Sonata Arctica. Blev lite besviken på att de inte körde många låtar jag kände igen ehe, men det var grymt i alla fall, och de körde Full Moon så jag var lycklig ändå. Träffade också en ashärlig snubbe där! Han var enorm, hade grön hawaiiskjorta och körde små discomoves under hela spelningen. Så jävla härlig!

Och på söndagen gick vi på skabbjakt. De allra flesta lämnade campingen tidigt och lämnade högar med tält, stolar, skor och (verkligen) allt möjligt kvar när de drog. Sebbe, Lukas, Viktor, August, Robin, Agnes, Karl och jag var däremot kvar tills vi blev utslängda kl 12, så vi hade gott om tid att leta igenom allt som blivit kvarlämnat. Vi hittade tonfisk, fruktsallad, ravioli och majs på burk, massor av öl, högvis med solglasögon, flera fina tältstolar vi behöll, en bok, en hatt, en tom plånbok, en iphone, bollar, en gitarr (!) och en cider. Robin hittade också ett jättefint paraply jag fick, och Viktor hittade ett par solbrillor till mig. Själv hittade jag en tiara och en jättefin ny röd 'kärra' att köra packningen på. Viktor hittade bara fina och bra grejer.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0