en sån där rubrik ni vet

Har hållit mig lite på avstånd (lite) från Tumblr ett (litet) tag och plötsligt ligger torrentz.eu över tumblr.com när man skriver 't' i adressfältet på webbläsaren. Oops.

Ehh. Anyway. Jag färgade faktiskt håret i fredags efter många om och men och inre strider. Jag hade redan en svart färg hemma. Stargazers Pitch Black. Kolsvart med andra ord. Så nu är mitt hår självklart smaragdgrönt.

... Wait, what? I don't even. Näe. Jag inte ens. Oh well, det blev rätt snyggt. Kanske. Lite......... oväntat bara?

Humm. I övrigt har jag köpt en ny mobil! Som jag inte har riktigt än. Kan nog hämta den någonstans, typ ICA, imorn eller något (senare idag?). Det är trevligt. Har haft samma gamla vikmobil i många långa år nu. Den har varit i bruk sen... 2006 eller nåt kanske? Dunno? Och två andra innan mig har haft den, haha. Och eftersom ett hörn och halva knappsatsen saknas och att den ringer och vibrerar lite sådär när den känner för det (den har utvecklat en lite väl egen personlighet) tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av en ny. Så nu har jag snart en alldeles egen knubbig och prismässigt väldigt överkomlig smartphone! *bare lite sådär extremt faschinerad över att vara ägare till något med en touchscreen* (Jag är lite sen i den tekniska utvecklingen, I know. Men vissa av oss är lite miljö- och ekonomimedvetna!

Idag såg Lukas och jag Equilibrium och jag måste erkänna att det kändes lite skevt att se Christian Bale i något annat än Batman och Public Enemies, särsklit i en roll som kändes skräddarsydd åt Keanu Reaves (är dom lite lika på något sätt eller är det bara alla Matrix-hintar jag ser överallt (dräkterna på alla poliser/vakter, och framför allt scenen där Preston slaktar en massa vakter som typ är en plain rip-off av scenen där Neo och Trinity heltrashar en entré när de ska rädda Morpeus))? Bra film i alla fall, om än sjukt frustrerande på sina ställen och en del bristande logik.

För övrigt, är det nån som vet hur i helvete man får IMDB att sluta snacka svenska med en?????????????!?!?!?!!!!!!!!!!?!?!??!?!?!?!??? Jag blir tokig när jag försöker leta filmer och inget nånsin heter det det borde heta. Jag blev medlem istället för att kunna välja språk. Ändrar frågan!! Hur i helvete blir man av med alla PRO-previews? Och varför i helvete skulle man vilja ha PRO när alld ser helt sönderknullat ut? Jag vill bara se IMDB som det alltid sett ut. Som det ska va. Inte sönderknullat. Varför ska allt vara så komplicerat? MÅSTE jag prova PRO i 2 veckor för att bli av med skiten?

Postat av: Elin

Men smaragdgrönt känns ju lite slytherin:igt!



Och har du sett Velvet Goldmine? Där är Christian Bale i ännu en annan roll. I en hjärteknipig och alldeles underbar roll!

2011-09-18 @ 04:04:02
URL: http://monkeygonetopaperstreet.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0