bättre sent än aldrig: inlägg om studenten och sånt

Så, vad har jag gjort under min blogg-semester? Jag har tagit studenten. Like a boss. Vilket betyder att jag förfestade i det gröna natten innan (like a boss), sov 1h och 40 min (like a boss) innan jag vinglade iväg i högklackat (like a boss) till champagnefrukosten. Avslutade de här 12 plågsamma åren med 16 mvg:n (like a boss) och stipendium på 3k (like a boss). Sket i mottagning och släktträffar och smörgåstårta och käkade på grekisk restaurang med mor, far, mormor, pojkvän och 1 av mina närmsta vänner istället (like a boss). Firade efteråt med klassen med energidryck och polsk kommunistvodka (like a boss), höll mig på benen i ett dygn efter att jag gått upp (like a boss), gick vilse på väg till pojkvännen (fail) och liftade istället med ett par skummisar (like a boss) och kom fram levande (like a boss).


Kan inte säga annat än att jag hade störtkul och att jag verkligen gick i den finaste klassen man kan tänka sig. Faktiskt. Den enda klassen jag någonsin trivts i. Anyway, jag är DONE med skolan för stunden. Söker jobb för osv istället. Känner att jag vill prova på nåt annat ett tag, det där med att göra saker folk säger åt en att göra för att de säger åt en att göra sakerna, inte för att du kommer ha användning av dem senare i livet eller så, under styrelsen av en helt och hållet inkompetent rektor, jag känner att jag fått min dos nu. Nu ska jag göra något annat ett år. Sen, till nästa höst ska Bodil och jag försöka lägga vantarna på några maffiga stipendium och ta oss in på någon internatskola i Japan och plugga japanska. Det är drömmen. Blir det inte av av den ena eller andra anledningen är planen typ grafisk illustration eller datagrafik. Kanske frisörutbildning. Något kreativt.

Well, det var det det.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0