swärdness

Jag kom just att tänka på en grej om Tim Burtons Alice i Underlandet-film, angående The Vorpal Sword.

Dom säger ju att det inte får användas till något annat än att döda Jabberwockeyn (när Alice tänker hugga av Hattmakarens kedja med svärdet). Och när hon väl går ut för att slaya den så säger Jabberwockeyn typ "so we meet again" och syftar på svärdet. Vilket uppenbarligen betyder att de mötts förut. Och min första tanke var då att måste det inte vara fruktansvärt tråkigt att vara det svärdet om det enda man är tillåten att uträtta är att fighta en och bara en fiende? Och min andra och mer intressanta tanke: måste det inte vara ett ganska dåligt svärd eller ett svärd med makalös otur som bara burits av värdelösa fighters med tanke på att svärdet är tillverkat för ett syfte, och ett syfte enbart, men ändå inte lyckas utföra denna enda uppgift den tillverkats för förrän Alice la rabarber på det?

Postat av: Gnarl

Du är bäst. Precis sådär låter det i mitt huvud också. På pricken.



(Indirekt är alltså jag också bäst, lix)

2011-07-23 @ 13:21:46
URL: http://totallyderp.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0