tecknat, sushi och Green Hornet

Kreativa titlar är verkligen mig grej känner jag. Är bara sjukt opepp hela tiden och känner inte alls för att blogga men jag gör det ändå för bra saker händer och jag vill inte glömma bort dom.

I fredags drog Bodil, Jesper, Erika och jag och åt sushi, och vi lyckades locka med oss både Jonte och Johan. Det var fint. Jag åt vegosushi och fick massa avocadobitar = heaven. Sen for vi minus Jonte plus Lukas till Bodil och åt varma mackor och tittade på tecknad film. Det var supermysigt. De andra somnade varteftersom, men Johan, Lukster och jag satt uppe och hade djupa och meningsfulla (?) konversationer om stuff till klockan 3. Asvärt.

På lördan skjutsade mor in mig till tågstationen då jag skulle på vodou-utställning med Galmin och Anna. DOCK var tåget sjävlklart inställt och ersättningsbussen lyckades inte heller dyka upp. Så det slutade med att Galmin och Anna som skulle klivit på på ett annat ställe kom in till stan och gjorde mig sällskap istället. Sen gick vi och fikade med Lukas, och sen var vi impulsiva som bara den och åkte till Vagnhärad med Martin för att hämta en bil och för att åka till Heron City och titta på Green Hornet istället. Anna och jag käkade sushi också och allt blev bara grymt värt. Efteråt blev jag skjutsad tillbaka till stan och de andra stannade kvar med mig och väntade på min buss som inte gick förns om en timme. Känner att jag har rätt underbara vänner.

Jag kom för övrigt hem vid 2 på natten och det var 18 minusgrader och jag vill spränga bort hela vintern.

Green Hornet var i alla fall ruskigt bra. Den lyckades överraska mig, och det är inte ofta actionfilmer gör det (jag älskar action- och hjältefilmer, men de är ofta rätt förutsägbara ehe). Vi såg den i 3D, men jag tror den nästan varit bättre utan den effekten. Avatar vad ashäftig i 3D men i Green Hornet tyckte jag inte det tillförde någonting alls, det var mest distraherande. Effekten var inte särskilt bra, oftast händes det bara som olika fejkade nivåer, och vid kamerasvepningar såg bakgrunderna helt förstörda ut. Så minus på det. Filmen i sig var dock som sagt ruskigt bra. Kato var ju bara helt sjukt epic, och hans actionscener var bland de bästa jag sett. Orginellt filmade och sjukt awesome. De scenerna var de enda där 3D-effekten funkade bra, imho.

Postat av: ChillJohan

Jaa åh det var fett kul! Kvällar med er blir alltid så sköna ^^ Haha universum och världen klockan tre på natten, mitt huvud sprängdes lite inombords ;D Vodou-utställningen? Jag är fett sugen på att se den, den verkar ascool ^^ vi kan gå och du inte ska försöka igen med dina andra kompisar :)

2011-02-15 @ 19:49:02
URL: http://johandenlille.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0