NIIIIICE

Inlägg 645, i vilket jag betar av och skriver en mindre uppsats om The Broken, Ice Harvest och Naruto.
Asnice kväll igår! Skulle vara med Sebastian men han kom hem från sthlm typ vid 6 på kvällen och nästa buss skulle inte gå förns kvart över 11 så det sög... men sen fick mor för sig att vi skulle åka till stan och käka middag på Fazana, så det gjorde vi. Käkade en epic pizza med typ... mozarella, getost och fucking ruccolasallad eller nåt... Grymt god pizza i alla fall. Sen smet jag in och köpte godis och två filmer, The Broken och Ice Harvest för 100 spänn sammanlagt, det tyckte jag var bra. Och sen fick jag skjuts till Sebastian, så allt ba löste sig till det bästa.

Först såg vi den psykologiska thrillern The Broken. Eller ja, såg och såg. Den var så sjukt creepy och ba allmänt vidrigt läskig så både jag och Fish satt och kikade mellan fingrarna. Filmen handlar om en brud som upptäcker att hon har en doppelganger, hamnar i en bilolycka, och sen flyttar in hos sin pojkvän... som hon snart börjar misstänka inte är hennes pojkvän. En av de absolut läskigaste filmer jag sett. Fast det var synd att man inte fick någon egentlig förklaring till det som hände... Men men, ska langa filmen vidare till Bodil, hon är lite tåligare än jag och jag tror inte jag vill se den igen, haha.

Ice Harvest var typ en dark comedy/drama, som både jag och Sebastian gillade ordentligt. Hela filmen utspelar sig typ under en natt, och först var det lite "alltså det är fortfarande kväll och det har typ inte hänt något än...?" men sen ändrade man sig till typ "omfg det händer så jävla mycket, och det är fortfarande inte dag, hur ska det sluta!!?!!". Väldigt rolig film. Den handlar om en maffia-advokat som tillsammans med en gangster stjäl 2 mille från en gangsterboss och tror att de gör en enkel kupp. Sen uppstår en massa bizarra situationer, och typ allt händer. Grymt rolig film med lite oväntade twists, och bra skådeseleri. Älskade karaktärerna, framför allt stripklubbs-bartendern Sidney som bara är helt underbar.

Var grymt skönt att vi såg filmerna i den ordningen, jag satt och dog rakt igenom hela The Broken, så jag behövde verkligen lite (mörk<3) humor efteråt. Sen sov vi lite och idag åt vi tårta. Sebastian spelade ett Naruto spel på sitt xBox360, och även om jag inte kommer ihåg vad det hette upptäckte jag att det var väldigt fördelaktigt att se på. Jag har nämligen aldrig orkat följa Naruto (läste typ 7 volymer av mangan innan jag tröttnade och pallade typ 3 avsnitt av animen innan jag ville kniva Naruto för att han är så jobbig) men ja... Naruto har en väldigt given plats inom J-kulturen eller vad man ska kalla det, och alla pratar om den hela tiden så jag känner mig lite efter när jag inte hänger med, men jag upptäckte att det där spelet gav en grymt bra sammanfattning av Shippuden så nu kan jag lite mer och har koll på fler karaktärer än innan i alla fall. Haha... Naruto-serien är så himla overkill... det finns typ 1 miljon karaktärer och alla har typ 300 egna special moves/attacker, fuckat dna, invecklade relationer med andra karaktärer osv och jag ba kan inte hänga med. I alla fall. Känner att jag måste avsluta det här inlägget innan det blir längre än alla mina 644 tidigare inlägg tillsammans... hejdå.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0