Alice in Wonderland

YES, igår såg jag Alice in Wonderland med Erika och Sebastian. Jag älskade den! Någon sa att de som är true fans av Alice i Underlandet inte kan tycka om den nya filmen eftersom den inte alls följer boken. Men wtf, det är ju en helt annan berättelse, det är inte samma sak! Varför judge:a på det sättet... Jag var helt amazed över hur bra Burton lyckats med alla karaktärerna, de kändes verkligen true. Jag hade dock trott att filmen skulle vara mörkare/läskigare eftersom det är Burton som ligger bakom den, men det var den inte (meh). Men den lyckades verkligen ge mig samma mysiga känsla som boken, och det är pretty much all I ask for. Filmen hade många moments som fick mig att bli nästan tårögd av olika anledningar = good job.

Jag var lite osäker på hur jag kände för att Depp skulle spela the Mad Hatter, eftersom jag tycker han ser lite för barnslig ut, men han gjorde rollen helt perfekt! Älskar att han var så badass. Och Marsharen var underbar den med. Fast, the very Alice kändes lite frånvarande. Hon var inte så uttrycksfull. Men jag kan leva med det. Fick en kick av att the White Queen var ASLIK Emilie Autumn också, hahaha.


Postat av: jonna

oki tack så jätte super mycket !! ^^ hhih, då ska jag kolla upp de :) vad ska du göra i kväll då ? :) kram

2010-03-04 @ 21:58:27
URL: http://domii.blogg.se/
Postat av: Em

Anmäl dig nu till veckans blogg! :D

2010-03-05 @ 14:58:44
URL: http://eothain.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0