fuck the world forever ♥

Ehum. Nu tänker jag häda lite: Jag gillar inte julen, i alla fall inte julafton. Kvällen innan när vi slår in paket, lackar och rimmar och klär granen är rätt fin, och det är klart jag inte kan klaga på morgonen när vi öppnar paketen heller, men allt det andra som hör till. Folksamlingar och kilometerlånga köer, stress, ångest, julmusik var man än går, glitter, änglar och mekaniska tomtar, ännu mer stress, jesu födelse (lol whut), och julmat julmat julmat det finns inget slut på det. Förutom stressen är nog julmusiken det värsta. Alla sånger om fred på jorden och stilla ro och frid, det är den största bluffen av alla, och jag går inte på det. Bullshiten äcklar mig. Och så pressen att hitta de bästa presenterna... Och så den där känslan när alla andra är så förväntansfulla och liksom tindrar i ögonen och längtar när man själv inte associerar den 24:e med något awesome, inte kommer överens med någon av släktingarna och så vidare och därför alltid på något sätt hamnar lite utanför. Woho. What's not to like liksom.

Lyckades ha ett superrejält bråk med Sebbe också eftersom jag är så anti allt det här med julen. Skulle självklart spendera ett tag med honom men jag ville göra det utan släkten på köpet liksom och det gick inte, så jag ville bara vara med en stund innan vi skulle dra till Pop och ha anime & sushi-kväll. Och det var inte det Sebastian tänkt sig, så yeah. Löste det till slut, men en hel del dumt hann sägas. Inte ok.

Och sen när jag väl var hos Sebbe hörde Pop av sig och sa att det blev inget, vi skulle ta filmkvällen på lördagen istället. Så då var jag fast i julefriden typ 10 gånger längre än jag planerat. Not amused. Men sen till slut drog vi hem från Sebbes släktingar till honom istället och tittade på How To Train Your Dragon. Och den stekte så jävla hårt, seriöst en av de finaste filmerna jag sett, så då blev jag glad i alla fall.





True FAMILY isn't those who you HAVE to be with, it's who you CHOOSE to be with on the holidays. Love you. Stay warm. - Mat Devine (Kill Hannah)


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0