BLING

Jag älskar silverringar! Köpte som sagt en ny igår, och idag blev jag lite nyfiken på hur många jag egentligen har. Det verkar vara 12 stycken. Jag har använt ringar dagligen åtminstone sen mellanstadiet, sen högstadiet tre åt gången. Jag tar i stort sett aldrig av mig dem, utom för att leka med dem, haha. Förut åkte jag utomlands med mina föräldrar varje år (jag har slutat följa med dem nu) och jag hade som rutin att köpa en ny ring varje resa. Jag har haft fler än de som visas här, har tyvärr tappat en del genom åren... En historielektion:


1: Den här köpte mor till mig i Grekland förra året eftersom hon vet vad jag vill ha för souvenirer XD

2: En skatt från havets botten! Grekland också tror jag. Snorklade runt och tittade på fiskar när jag såg nåt som glittrade på botten, och nyfiken som jag är ville jag kolla vad det var. Det var flera meter djupt (galet klart vatten I tell you) och jag hade aldig kommit åt den om jag inte köpt simfötter dagen innan. Jag var glad som en häst när jag kom upp ur vattnet, fast den är så liten att jag måste ha den på lillfingret.

3: Gothigt värre, föreställer en egyptisk hieroglyf kallad ankh. Den köpte jag i Camden, London när jag gick i 7:an.

4: Julklapp för många år sen. Det syns inte så bra, men den har ett kinesiskt tecken på sig som betyder typ lycka/kärlek eller nåt. Jag har inte använt den så mycket för den är så bred att huden som är under ringen inte får någon luft och typ 'ruttnar' hahahahh!


1: Det här är min första ring! Jag fick den när mina föräldrar gifte sig (jag var typ 4 eller nåt) för att jag inte skulle bli avundsjuk på mamma XD Kan dock inte minnas att jag har använt den någon gång, den är pytteliten!

2: Är superfin tycker jag, lite piratig sådär! Men jag använder den inte så mycket för jag måste ha den på långfingret och den blir så blingig mot mina andra ringar.

3: Present från mina kusiner. Den är lite för liten så jag har inte använt den så mycket.

4: Från Grekland, med det supertypiska Grekiska kantiga-snirklar-mönstret. Jag kommer ihåg att jag var speciellt ute efter en ring med en turkos och jag stod och valde jättelänge för det fanns typ 100 olika.


1: Den här fick jag av mor på alla hjärtans dag för många år sedan. Jag tycker lite synd om den för jag har inte använt den alls så mycket som jag velat... Den var för stor när jag fick den så jag la undan den och när jag plockade fram den igen var den för liten = FAIL.

2: Min favorit! Jag köpte den på Sardien för 3-4 år sedan. Det var sista dagen vi var där och jag var lite besviken över att jag inte hittat någon fin ring än, lol. Sen hittade jag den här. Pärlan är av glas och hade en spricka redan när jag köpte den men jag tyckte det var charmigt. Jag kommer ihåg att han som hade smyckes-ståndet den fanns i var mer intresserad av att äta sin enorma macka än att jobba XD Och i somras tog jag av mig den för att inte repa den och lät Sebastian hålla i den medans jag övade på att stå på händerna på bussterminalen. Sen gick vi därifrån och Sebbe glömde den där. Jag hittade den senare efter att några roat sig med att spotta och stå på den. Jag fick lämna in den hos en guldsmed för att få den uträtad igen. Den är repig, lite skev och pärlan är krossad men fortfarande älskad.

3: Det senaste tillskottet till familjen! Jag hade spanat på den på Silverbullet i flera månader, men kom mig inte för att köpa den försn igår. Tycker den är galet söt och den passar jättebra ihop med de brevid, som är de jag använder nu.

4: Den här är praktiskt taget antik! Mor hittade den på gatan när hon var i min ålder, och jag fick den av henne för några år sedan. Jag har själv tappat den massa gånger men på något sätt verkar den alltid komma tillbaka. Bland annat tappade jag den på bion en gång. Jag hittad den inte men lämnade mitt nr, och fick tillbaks den då en städare hittade den. Jag dog nästan av glädje och städaren fick en chokladask som tack.


Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0