Can't argue with that

Sebastian undrar varför jag är så anti-Facebook. Här kommer svaret i form av Tjuvlyssningar:

Att ha pojkvän handlar bara om status

Pendeltåg mot Märsta, Stockholm

Tre tjejer ~17 sitter och diskuterar den enas nya pojkvän.
Tjej 1: Men är ni tillsammans nu!? Varför har du inte sagt något? Jag har inte sett någon ändrad status på Facebook!
Tjej 2: Nej, måste man ändra direkt eller?
Tjej 1: Ja, klart man måste. Du är inte ihop på riktigt förrän du ändrat status.
Tjej 3: Jag känner en tjej som var ihop med sin kille i nästan tre månader innan hon ändrade. Båda två stod liksom som singel!
Tjej 1: Men shit… är de fortfarande tillsammans då?
Tjej 3: Ja, jag tror det.
Tjej 1: Va!? Det är ju helt sjukt! Det kommer ta slut när som helst.

 

Han ville visa upp en bra bild av sig själv

Fridhemsplans tunnelbanestation, Stockholm

Tjej 1 ~19: Jag fattar inte! Han har ju bara varit medlem i några dagar, och har redan flera fotoalbum!
Tjej 2 ~19: Jo, jag sa till honom att jag skulle göra slut om han inte blev medlem på Facebook, så han vill nog visa
att han tar det på allvar.


Och han skulle förbli ett stort mysterium

Kiosk, Umeå

Tjej 1: Jo, men du vet vem han är. Ljust hår, lång…
Tjej 2: Är han blå eller svart?
Tjej 1: Han är vit.
Tjej 2 (suckar): Nej men jag menar: är hans namn blått eller svart på Facebook? Kan jag kolla hans profil?
Tjej 1: Jaha! Nej du kan inte kolla. Han är svart.
Tjej 2: Aja, men då vet jag inte vem han är!
Tjej 1: Nej, det är klart…


Och så skapades gruppen "400 personer lägger sig i en 'böghög' på en noggrant utvald tjej i Borlänge!"

Mc Donalds, Borlänge

En kille ~20 står i kassan och pratar med en tjej i samma ålder, som ska handla.
Killen (ironiskt): Vad roligt att du bjöd mig på festen…
Tjejen: Ah, men asså, jag kunde inte, för jag har inte dig på Facebook.


För att inte tala om alla jag känner som helt besatt spelar Farmville, och planerar hela sitt liv runt det för att vara säkra på att kunna ha råd att köpa en digital ko och skörda hallon om 2 timmar.
Slutsats: Facebook = SEKTVARING. Det är en komplott. Facebook förvrider hjärnan på människor och förvandlar dem till lullande hjärntvättade FB-narkomaner som glömmer vad IRL betyder.


Postat av: Bodil

Du ha rätt! FACEBOOK SUGER BAJS!!1 XD

2009-10-15 @ 20:13:12
URL: http://hopethatyouchoke.blogg.se/
Postat av: Veronika

Hahaha, vilket dunderskönt inlägg xD !

2009-10-18 @ 11:58:44
URL: http://minvarldifokus.blogg.se/
Postat av: Felix

Veronika: Tackar :)

2009-10-18 @ 15:24:54
URL: http://blueberrybells.blogg.se/

Welcome to the Blablahospital.

Patient's name:
I'm mentally hysteric

Letters can be sent to:

Your home (page) address:

Describe your symptoms here:

Trackback
RSS 2.0